MISJA PRZEDSZKOLA
- respektowanie faktu, że każde dziecko jest niepowtarzalną indywidualnością z własnymi możliwościami, zdolnościami oraz zainteresowaniami i ma prawo rozwijać się we właściwym dla siebie tempie
- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju każdego dziecka poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, pobudzanie jego ciekawości świata
- wspomaganie dzieci z różnego rodzaju trudnościami i deficytami
- dokładanie starań by dzieci czuły się bezpiecznie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by były przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
- kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
- zapewnienie wychowankom potrzeby zaspokojenia bezpieczeństwa, akceptacji i poszanowania ich praw
- promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
- wykorzystanie metod i programów pracy zapewniających wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych
- zapewnienie dzieciom nabycie wiedzy i umiejętności potrzebnych w szkole
- realizowanie zadań w ścisłej współpracy z rodzicami dziecka oraz instytucjami wspierającymi działalność przedszkola
- pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i kształcącej
- wspomaganie i ukierunkowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
- stawianie na indywidualny twórczy rozwój dziecka z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej
- wspieranie aktywność i kreatywność, rozwijanie talentów, wspomaganie w pokonywaniu trudności i barier
- podmiotowe i indywidualne traktowanie każdego dziecka
- dokładanie starań, by dziecko czuło się bezpiecznie, swobodnie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by było przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
- kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
- promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
- kierowanie się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi
- tworzenie pozytywnego klimatu by dzieci chętnie do nas przychodziły i znakomicie się czuły
WIZJA PRZEDSZKOLA
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
- wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych wychowanków i przygotowanie do podjęcia nauki w szkole
- podejmowanie działań dydaktyczno-wychowawczych zmierzających do rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności wychowanków
- stworzenie, we współpracy z rodzicami spójnego systemu wychowawczego
- wspomaganie doskonalenia i rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej
- właściwy dobór kadry niepedagogicznej, zaangażowanej w rozwój placówki, gotowej podnosić swoje kwalifikacje zawodowe wg potrzeb przedszkola
- kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku
- stała współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę
- stała współpraca z jednostką nadzorującą – Urzędem Dzielnicy Bemowo
- dbałość o bazę materialną placówki, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i prawidłowego rozwoju dzieci
- ewaluacja podejmowanych działań i systematyczne doskonalenie jakości pracy przedszkola
- tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, nastawionej na osiąganie sukcesów, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole
- realizacja założeń polityki oświatowej m.st. Warszawy w zakresie wspierania rozwoju i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym
- umożliwienie wyrównywania szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnienie w swoich działaniach potrzeb środowiska
- zapewnienie każdemu dziecku podmiotowego i indywidualnego traktowania
- tworzenie bezpiecznych warunków do radosnej zabawy i nauki
- wspomaganie dzieci w ich aktywności twórczej
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości, by bez ograniczeń mogły podejmować aktywność na każdym etapie swojego życia
- promowanie dbania o zdrowie i zachowań przyjaznych przyrodzie, budowanie poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie kompetencji społecznych
- tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionej na osiąganie sukcesów
- pełnienie funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze wobec rodziców – rodzic jako współautor sukcesów dziecka
- zatrudnianie wykwalifikowanej, kompetentnej, zaangażowanej i odpowiedzialnej kadry pedagogicznej
- stosowanie aktywnych metod pracy, programów i nowatorskich rozwiązań, które gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola
- wzbogacanie zaplecza dydaktycznego wpływającego na wysoki poziom świadczonych usług
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 435
GRUPY MŁODSZE
7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach łączonych). Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.
8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.50
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
8.50–10.00
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.
10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.
10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.45 -12.00
Czynności higieniczne.
12.00-12.30
Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
12.45–14.10
Czynności samoobsługowe – rozwijanie umiejętności samodzielnego rozbierania/ubierania się dzieci, dbania o własne rzeczy. Odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej oraz literatury dziecięcej czytanej przez nauczycieli.
14.10 – 14.30
Czynności higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00
Podwieczorek/Zupa
15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, realizacja innowacji i projektów. W okresie wiosenno – letnim i wczesno jesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzie
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 435
GRUPY STARSZE
7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału- w grupie łączonej). Zabawy wg inwencji dzieci- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.
8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.50
Śniadanie- przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
8.50–10.15
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową (w tym zajęcia z języka nowożytnego). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.
10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.
10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie
i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.45 – 12.00
Czynności higieniczne, przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.
12.00–12.30
Obiad -kulturalne spożywanie posiłku, praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką
i widelcem, promowanie zasad zdrowego żywienia.
12.30–13.00
Czas relaksu – odpoczynek przy muzyce. Czytanie książek w ramach projektów czytelniczych
i akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
13.00–14.20
Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, zajęcia indywidualne. Realizacji innowacji, projektów edukacyjnych. Kontynuacja działań wychowawczo-dydaktycznych. Zajęcia rytmiczne, plastyczne, językowe i teatralne rozwijające zainteresowania
i uzdolnienia dzieci. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań.
14.20 – 14.30
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30–15.00
Podwieczorek/Zupa- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia językowe, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Prace porządkowe. W okresie wiosenno-letnim i wczesnojesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PRZEDSZKOLU NR 435
/documents/d/przedszkole435.bip.warszawa.pl/polityka-ochrony-maloletnich-1-pdf
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń