O nas

MISJA PRZEDSZKOLA

  • respektowanie faktu, że każde dziecko jest niepowtarzalną indywidualnością z własnymi możliwościami, zdolnościami oraz zainteresowaniami i ma prawo rozwijać się we właściwym dla siebie tempie
  • wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju każdego dziecka poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, pobudzanie jego ciekawości świata
  • wspomaganie dzieci z różnego rodzaju trudnościami i deficytami
  • dokładanie starań by dzieci czuły się bezpiecznie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by były przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
  • kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
  • zapewnienie wychowankom potrzeby zaspokojenia bezpieczeństwa, akceptacji i poszanowania ich praw
  • promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
  • wykorzystanie metod i programów pracy zapewniających wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych
  • zapewnienie dzieciom nabycie wiedzy i umiejętności potrzebnych w szkole
  • realizowanie zadań w ścisłej współpracy z rodzicami dziecka oraz instytucjami wspierającymi działalność przedszkola
  • pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i kształcącej
  • wspomaganie i ukierunkowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
  • stawianie na indywidualny twórczy rozwój dziecka z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej
  • wspieranie aktywność i kreatywność, rozwijanie talentów, wspomaganie w pokonywaniu trudności i barier
  • podmiotowe i indywidualne traktowanie każdego dziecka
  • dokładanie starań, by dziecko czuło się bezpiecznie, swobodnie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by było przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
  • kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
  • promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
  • kierowanie się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi
  • tworzenie pozytywnego klimatu by dzieci chętnie do nas przychodziły i znakomicie się czuły

 
 

WIZJA PRZEDSZKOLA

  • wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
  • wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych wychowanków i przygotowanie do podjęcia nauki w szkole
  • podejmowanie działań dydaktyczno-wychowawczych zmierzających do rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności wychowanków
  • stworzenie, we współpracy z rodzicami spójnego systemu wychowawczego
  • wspomaganie doskonalenia i rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej
  • właściwy dobór kadry niepedagogicznej, zaangażowanej w rozwój placówki, gotowej podnosić swoje kwalifikacje zawodowe wg potrzeb przedszkola
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku
  • stała współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę
  • stała współpraca z jednostką nadzorującą – Urzędem Dzielnicy Bemowo
  • dbałość o bazę materialną placówki, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i prawidłowego rozwoju dzieci
  • ewaluacja podejmowanych działań i systematyczne doskonalenie jakości pracy przedszkola
  • tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, nastawionej na osiąganie sukcesów, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole
  • realizacja założeń polityki oświatowej m.st. Warszawy w zakresie wspierania rozwoju i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym
  • umożliwienie wyrównywania szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnienie w swoich działaniach potrzeb środowiska
  • zapewnienie każdemu dziecku podmiotowego i indywidualnego traktowania
  • tworzenie bezpiecznych warunków do radosnej zabawy i nauki
  • wspomaganie dzieci w ich aktywności twórczej
  • rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości, by bez ograniczeń mogły podejmować aktywność na każdym etapie swojego życia
  • promowanie dbania o zdrowie i zachowań przyjaznych przyrodzie, budowanie poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie kompetencji społecznych
  • tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionej na osiąganie sukcesów
  • pełnienie funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze wobec rodziców – rodzic jako współautor sukcesów dziecka
  • zatrudnianie wykwalifikowanej, kompetentnej, zaangażowanej i odpowiedzialnej kadry pedagogicznej
  • stosowanie aktywnych metod pracy, programów i nowatorskich rozwiązań, które gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola
  • wzbogacanie zaplecza dydaktycznego wpływającego na wysoki poziom świadczonych usług

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 435

GRUPY MŁODSZE

7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach łączonych).  Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.

8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.

8.30 – 8.50
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.

8.50–10.00
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.

10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.

10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.45 -12.00
Czynności higieniczne.

12.00-12.30
Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.

12.45–14.10
Czynności samoobsługowe – rozwijanie umiejętności samodzielnego rozbierania/ubierania się dzieci, dbania o własne rzeczy. Odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej oraz literatury dziecięcej czytanej przez nauczycieli.

14.10 – 14.30
Czynności higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.

14.30 – 15.00
Podwieczorek/Zupa

15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, realizacja innowacji i projektów. W okresie wiosenno – letnim i wczesno jesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzie

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 435

GRUPY STARSZE

7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału- w grupie łączonej). Zabawy wg inwencji dzieci- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.

8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.

8.30 – 8.50
Śniadanie- przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.

8.50–10.15
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową (w tym zajęcia z języka nowożytnego). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.

10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.

10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie
i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.45 – 12.00
Czynności higieniczne, przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.

12.00–12.30
Obiad -kulturalne spożywanie posiłku, praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką
i widelcem, promowanie zasad zdrowego żywienia.

12.30–13.00
Czas relaksu – odpoczynek przy muzyce. Czytanie książek w ramach projektów czytelniczych
i akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.

13.00–14.20
Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, zajęcia indywidualne. Realizacji innowacji, projektów edukacyjnych. Kontynuacja działań wychowawczo-dydaktycznych.  Zajęcia rytmiczne, plastyczne, językowe i teatralne rozwijające zainteresowania
i uzdolnienia dzieci. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań.

14.20 – 14.30
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.

14.30–15.00
Podwieczorek/Zupa- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.

15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia językowe, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Prace porządkowe. W okresie wiosenno-letnim i wczesnojesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PRZEDSZKOLU NR 435

https://bip-admin.um.warszawa.pl/documents/d/przedszkole435.bip.warszawa.pl/polityka-ochrony-maloletnich-1-pdf

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń